Słownik Pojęć
CPC (ang. Cost Per Click) - metoda rozliczeń polegająca na opłacie za każde kliknięcie w reklamę (tzw. link sponsorowany) Klienta.
Google AdWords - program reklamowy firmy Google. Umożliwia tworzenie reklam tekstowych zwanych linkami sponsorowanymi, graficznych i video oraz ich prezentację osobom ściśle zainteresowanym konkretnym produktem czy usługą.
Google Analytics - narzędzie do analizy statystyki stron internetowych oraz śledzenia zachowań użytkowników na danym serwisie WWW.
Konwersja - czynność, która została wykonana przez użytkownika na stronie internetowej. Konwersją może być np. wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera czy też zakup online.
Optymalizacja Kampanii - zmiany wprowadzane do kampanii w celu uzyskania lepszych efektów. Do działań optymalizacyjnych zaliczamy m.in. rozszerzenie listy słów kluczowych, wprowadzenie nowych treści reklam, usunięcie nieefektywnych słów.
Reklama w Wyszukiwarkach - promocja serwisów WWW w oparciu o słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarki. Działania reklamowe prowadzone w wyszukiwarkach internetowych mają na celu dotarcie, zainteresowanie i pozyskanie jak największej liczby Klientów.
SEM (ang. Search Engine Marketing) - marketing w wyszukiwarkach internetowych, (inaczej marketing wyszukiwarek). W skład działań SEM wchodzi reklama płatna, tzw. linki sponsorowane oraz działania zmierzające do wyświetlania się serwisu jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania tzw. SEO
System raportujący - autorskie, unikalne narzędzie Direct Traffic udostępniane Klientom online w celu śledzenia efektów kampanii. System Raportujący posiada statystyki z trzech wyszukiwarek: Google, Onet, WP.
Link sponsorowany - reklama w wyszukiwarkach internetowych oparta na słowach kluczowych, rozliczana w modelu CPC (koszt za każde kliknięcie) emitowana na Google, Onecie oraz WP.